Raske Menn – show 2 og 3

Et fantastisk show fra start til slutt – der det føltes som om det hele  kun varte 45 minutter, og det med konstant latterkrampe. Riktignok varte showet litt lenger – men det kunne godt ha vart en time til etter dette. Humoren er sær og merkelig – men den treffer godt, ja – kanskje ekstra godt med et vinglass i hånden.

Det blir mange dialekter og rariteter knyttet til Norges geografi i denne forestillingen. De er ekstremt flinke til å snakke disse forskjellige dialektene, samt å plukke opp det typiske ved de forskjellige landsdelene.De treffer publikum med det samme og holder oss varme helt til det er ferdig.

Det er også mye absurd humor som rett og slett ikke har så mye logisk ved seg overhode. Men de ser ikke ut til å feile – for rundt meg sitter det folk i konstant latter – i alle aldre. Det er helt fult på Christiania teater denne kvelden – og folk koser seg.

Nå har jeg ikke sett eller hørt så altfor mye fra disse guttene tidligere faktisk, og kom derfor med et forholdvis åpent sinn og med blanke ark. Jeg ble så til de grader imponert. Hvis jeg skal trekke fram noe av det beste må det være en liten sekvens der de leker hunder på hundeutstilling, som har en pep-talk. Hysterisk morsomt. Noe av det mere absurde må vel være da plutselig en av gutta er nakne ute på scenen, og viser alt han har.

Det som likevel kan pirkes på var at mange av sekvensene ble avbrutt av dem selv, der de tar seg i å gjøre noe rart eller noe absurd. Altså at de går ut av rollene, og rister på hodet, samt kritiserer hverandre. Det er kanskje ikke like moro hver gang, og man blir liksom avbrutt litt av dette. Men det er også det eneste negative jeg har å komme med.

De viser enormt talent på mange områder – og at de klarer å få et show til å føles hele 45 minutter kortere enn det det virkelig er. Tiden går som sagt utrolig fort – og etterpå sitter man igjen og lurer på om det faktisk er ferdig, eller om det er en spøk. I uvisshet går man altså sakte ut av salen, og ser bak seg på veien. Showet var ferdig, og det var kanskje greit å gi seg mens leken var som best.

Jeg må gi terningkast 6!

2 thoughts on “Raske Menn – show 2 og 3

  1. Ikke sant det var bra? Koste meg vilt da jeg så det i høst – disse gutta her vet å underholde! 😉

  2. jeg var der og, må si det er ett av mine beste minner 😀 iallefall med tanke på at jeg er hu som ble dratt opp på scena av de den kvelden hahaha!

Legg igjen en kommentar

