Kortfilmen Nummer har premiere i kveld!

I kveld blir det kinopremiere på filmen Nummer!

» Filmen skildrer en natt på byen og tar for seg de mindre hyggelige og ofte latterlige aspektene ved sjekking og “kjøttmarkedet”. Tonen og stemningen er lett, dialogen er overfladisk og til tider humoristisk, noe som fungerer som en kontrast til filmens dypere kjernetemaer: vennskap og svik. Karakterene er i sentrum. Forskjellige mennesketyper er satt opp mot hverandre: Christine og Alex er opptatte av å gripe øyeblikket, mens Silje søker etter noe mer ekte og varig. Men er det Alex og Christine som er hensynsløse eller er det Silje som er naiv og på feil sted? »

Skuespillere:
Jenny Skavlan, Miriam Larsen, Espen Klouman Høiner, Martin Skarpsno, Petter Pilgaard og Rikke Brodin.

Regi: Petter Askø Næss
Skrevet av: Miriam Larsen
Produsert av: Jan Kristian Bjerke
Selskap: PAN FILM

Er megaspent, da jeg var statist i denne filmen, og er en god venn av meg, Miriam, både spiller i filmen og har skrevet manuset. Blir vel en liten subjektiv…jeg mener objektiv… anmeldelse her etterhvert tenker jeg meg!

For mer info:  http://www.nummerfilm.no/

Da er jeg hjemme igjen etter en herlig opplevelse. Så moro å se når man kjenner flere som spiller – det er klart. Kan jo ikke komme fra at det er et stort pluss. Må si at klipper og filmer bør få en ekstra oppmerksomhet. Det var virkelig godt sammensatt.

Historien kunne jeg jo litt fra før, men fikk se alt det jeg selv ikke hadde vært med på. Flinke skuespillere – og må nevne Miriam. Hun har et strålende komisk talent og jeg ser at hun er seg selv. Tror innerst inne at dette er litt sånn Miriam faktisk er – i rollen som Silje. Vet at mange av replikkene er autentiske.

Miriam Larsen som Silje, Copyright © 2009. PAN FILM

Legg igjen en kommentar

